ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/2024 w ramach prowadzonego postępowania zakupowego na zadanie: „Remont zabytkowej dzwonnicy i kościoła p.w. św. Wawrzyńca w Dolistowie Starym”

                                                                                              Dolistowo Stare, 10.01.2024 r.

 

ZAPYTANIE OFERTOWE NR 1/2024
w ramach prowadzonego postępowania zakupowego na zadanie:

„Remont zabytkowej dzwonnicy i kościoła p.w. św. Wawrzyńca
w Dolistowie Starym”

 

  1. Nazwa i adres Zamawiającego:

Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Wawrzyńca w Dolistowie Starym

Adres:

Dolistowo Stare 92, 19-124 Jaświły

NIP: 5461116045, REGON: 040042390

Kontakt:

Ks. Proboszcz – Krzysztof Maliszewski, tel. 793 789 347, e-mail: dolistowo@archibial.pl

  1. Miejsce publikacji ogłoszenia: strona internetowa Zamawiającego: https://dolistowo.archibial.pl w zakładce „

oraz strona internetowa Urzędu Gminy Jaświły: https://ugjaswily.wrotapodlasia.pl/ w zakładce „Ogłoszenia” oraz BIP UG Jaświły:
 https://bip-ugjaswily.wrotapodlasia.pl/ w zakładce „Ogłoszenia”

 

Rozdział 1

Tryb udzielenia zamówienia

 

  1. Zamawiający realizuje zadanie objęte dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Polski Ład Program Odbudowy Zabytków. Podmiotem wnioskującym o dofinansowanie jest Gmina Jaświły, zaś Beneficjentem uzyskanych środków jest Parafia Rzymskokatolicka p.w. św. Wawrzyńca w Dolistowie Starym. Niniejsze postępowanie zakupowe ma na celu wyłonienie Wykonawcy robót budowlanych.
  2. Zamówienie jest udzielane w trybie zapytania ofertowego. Do niniejszego postępowania nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych ( j. Dz. U. 2022 r., poz. 1710 ze zm.). Postępowanie zakupowe ogłasza się na postawie Regulaminu naboru  wniosków w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  3. Kościół parafialny p.w. św. Wawrzyńca został wpisany do rejestru zabytków decyzją nr KI.III-1/206/66 z dnia 20.10.1966 r., nr rejestru A-510. Dzwonnica przy kościele parafialnym została wpisana do rejestru zabytków decyzją nr R.5140.260.2023.AZ z dnia 3.11.2023 r.

 

Rozdział 2

Informacje ogólne

 

  1. Postępowanie zakupowe prowadzi się jawnie i transparentnie, z uwzględnieniem obowiązku równego traktowania wszystkich Wykonawców, z zachowaniem formy pisemnej, w języku polskim. Dokumenty, oświadczenia, wyjaśnienia itp. sporządzone w innym języku Wykonawca składa wraz z tłumaczeniem na język polski.
  2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  3. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
  4. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać wszelkie wymagane uzgodnienia, dokumenty, pozwolenia dotyczące prawidłowego wykonania zamówienia.
  5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów, zaświadczeń, w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych wraz z ofertą.
  6. Wykonawca zobowiązany jest do ustawienia tablic informacyjnych dotyczących realizacji inwestycji w ramach Programu Polski Ład Program Odbudowy Zabytków wg obowiązującego wzoru określonego w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 953 ze zm.)
  7. Wykonawca w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert, jednak nie później niż dwa dni przed końcem tego terminu, może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące treści zapytania ofertowego, opracowanego PFU i inne, na które Zamawiający niezwłocznie udzieli odpowiedzi.
  8. W uzasadnionych przypadkach, w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może dokonać zmian w treści ogłoszonego zapytania ofertowego.
  9. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania zakupowego na każdym etapie bez podania przyczyny oraz możliwość zakończenia postępowania bez wyboru oferty.
  10. Wynagrodzenie będzie płatne po zakończeniu całości prowadzonych robót budowlanych i protokolarnym ich odbiorze.
  11. Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w wykonaniu zamówienia na zasadach określonych we wzorze umowy (załącznik nr 6 do zapytania ofertowego).
  12. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty przez wykonawców działających wspólnie (konsorcjum/spółka cywilna). Wykonawcy działający wspólnie:
  13. ponoszą solidarnie odpowiedzialność za prawidłową realizację zamówienia
  14. ustanawiają pełnomocnika do reprezentacji Wykonawców w postępowaniu zakupowym
  15. w przypadku ustanowienia pełnomocnika Wykonawcy dołączają do oferty odpowiednie pełnomocnictwo – oryginał lub kopie poświadczoną „za zgodność z oryginałem” przez notariusza bądź wystawiającego
  16. W przypadku, gdy zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający przed podpisaniem umowy może żądać przedstawienia umowy regulującej współpracę Wykonawców.
  17. Zamawiający zobowiązuje się do poddania ewentualnych sporów w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu przed Sądem polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.

 

 

Rozdział 3

  Przedmiot zamówienia

 

  1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej, a następnie wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”, polegających na remoncie zabytkowej dzwonnicy i kościoła w zakresie m. in.:
  2. remontu zawieszenia dzwonów w dzwonnicy
  3. naprawy i renowacji drzwi wejściowych dzwonnicy
  4. przeprowadzenia naprawy i renowacji elewacji i dachu dzwonnicy
  5. naprawa elewacji kościoła wraz z malowaniem
  6. obróbki blacharskie kościoła
  7. Miejsce realizacji zadania: dz. nr 171, obręb Dolistowo Stare, gm. Jaświły.
  8. Minimalny okres gwarancji wykonanych robót budowlanych – 36 miesięcy od protokolarnego odbioru prac przez Zamawiającego.
  9. Szczegółowy zakres prac, jak również uzyskanie niezbędnych dokumentów, uzgodnień przez Wykonawcę zadania, został opisany w Programie Funkcjonalno- Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego.
  10. Nazwy materiałów użyte w PFU, sugerujące konkretnego producenta, podane zostały przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe i mogą być zastąpione innymi równoważnymi. Ciężar wykazania równoważności spoczywa na Wykonawcy.
  11. Opis przedmiotu zamówienia wg nazw i kodów we wspólnym słowniku kodów CPV:

45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne

45212350-4 Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej

45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków

71220000-6 Usługi projektowania architektonicznego

71323100-9 Usługi projektowe systemów zasilania energią elektryczną

71500000-3 Usługi związane z budownictwem

45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę

45450000 Roboty budowlane wykończeniowe pozostałe

 

Rozdział 4

Wizja lokalna

 

  1. Przed złożeniem oferty możliwe będzie przeprowadzenie wizji lokalnej, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z ks. Proboszczem pod nr. tel. 793 789 347.

 

Rozdział 5

Termin realizacji

 

  1. Termin realizacji zamówienia: do 15 grudnia 2024 r.
  2. Termin związania ofertą: 30 dni.

 

Rozdział 6

Warunki udziału w postępowaniu

 

  1. Do udziału w postępowaniu uprawnieni są Wykonawcy, którzy spełniają wszystkie określone poniżej warunki udziału:
  2. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają taki obowiązek
  3. posiadają wiedzę i doświadczenie oraz dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:

Wykonawca spełni ten warunek, jeśli wykaże że dysponuje bądź będzie dysponował przynajmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje uprawniające do przyjęcia obowiązku kierowania pracami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z wymogami określonymi w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2003 nr 162 poz. 1568 ze zm.);

  1. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
  2. Wykonawca, który zamierza polegać na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby w odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych, musi przedstawić takie same dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje, jak gdyby korzystał z zasobów własnych.
  3. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca dostarczy wraz z ofertą:
  4. oświadczenie dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 2 do zapytania ofertowego
  5. w zakresie dysponowania odpowiednią kadrą - wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, zgodnie z załącznikiem nr 4 do zapytania ofertowego

 

  1. Z prowadzonego postępowania zakupowego Zamawiający wykluczy wykonawcę, który:
  2. nie spełnia warunków udziału w postępowaniu
  3. posiada powiązania osobowe lub kapitałowe z Zamawiającym
  4. w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych a art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
  5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu zakupowym Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie, zgodnie z załącznikiem nr 3 do zapytania ofertowego.

 

Rozdział 7

Kryteria oceny ofert

 

  1. Ocenie i porównaniu poddane zostaną oferty Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu oraz niepodlegające odrzuceniu.
  2. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są:

 

CENA – 100%

 

  1. Punktacja w kryterium „ Cena” będzie obliczana zgodnie z poniższym wzorem:

cena brutto oferty najniższej*

 C =      ------------------------------------- x 100 pkt 

cena brutto oferty badanej

 

gdzie C – liczba punktów przyznanych ocenianej ofercie w Kryterium Cena

* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu

 

  1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta otrzymała najwyższą liczbę punktów.
  2. Obliczenia będą dokonywane z dokładnością do jednego punktu.
  3. Jeżeli złożone zostaną co najmniej dwie lub więcej oferty zawierającą taką samą cenę wykonania zamówienia, Zamawiający zaprosi tych wykonawców do złożenia ofert dodatkowych. Składając oferty dodatkowe Wykonawca nie może zaoferować cen wyższych niż w pierwotnie złożonej ofercie.
  4. Wybrany Wykonawca zostanie niezwłocznie powiadomiony telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o zaakceptowaniu i wyborze jego oferty.
  5. Wynik rozstrzygnięcia postępowania zostanie opublikowany na stronie Zamawiającego: https://dolistowo.archibial.pl oraz Urzędu Gminy Jaświły: https://ugjaswily.wrotapodlasia.pl/

 

Rozdział 8

Sposób obliczenia ceny oferty

 

  1. Wykonawca podaje cenę za realizację przedmiotu zamówienia, zgodnie ze wzorem Formularza ofertowego, stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
  2. Cena ofertowa brutto jest ceną ryczałtową, uwzględniającą wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz projektowanymi postanowieniami umowy.
  3. Cena podana w Formularzu ofertowym musi obejmować całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia oraz wszelkie koszty towarzyszące konieczne do poniesienia przez Wykonawcę, zgodnie z obowiązującymi przepisami i przy uwzględnieniu polskich norm i warunków technicznych wykonania zamówienia. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia.
  4. Cena podana w Formularzu Ofertowym jest ceną ostateczną, wyczerpująca wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
  5. Cena oferty powinna być wyrażona w złotych polskich (PLN) z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  6. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walucie obcej.
  7. Wyliczona cena oferty brutto będzie służyć do porównania złożonych ofert i do rozliczenia w trakcie/po realizacji zamówienia.
  8. W formularzu ofertowym Wykonawca określa stawkę podatku VAT właściwą dla przedmiotu zamówienia, obowiązującą według stanu na dzień składania ofert. Prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT leży po stronie Wykonawcy.
  9. W przypadku nieuwzględnienia okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę wykonania zamówienia, skutki błędów w ofercie ponosić będzie Wykonawca. Od Wykonawcy wymaga się szczegółowego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, z warunkami jego realizacji oraz skalkulowania ceny oferty z należytą starannością.

 

Rozdział 9

Rażąco niska cena

 

  1. Rażąco niska cena to taka, która w nie pozwala na realizację zamówienia z należytą starannością, jest nierealistyczna i niewiarygodna w porównaniu do cen rynkowych takich samych lub podobnych zamówień, wskazująca na zamiar wykonania zamówienia poniżej kosztów własnych Wykonawcy.
  2. Przy badaniu czy zaoferowana cena oferty jest rażąco niska czy nie, Zamawiający będzie brał pod uwagę następujące kryteria:
  3. kwota przeznaczona na realizację zadania
  4. kwota otrzymanych ofert
  5. Za rażąco niską cenę zostanie uznana oferta, której cena będzie niższa o 30% (lub więcej) od wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej złożonych ofert.
  6. W przypadku, gdy Zamawiający uzna cenę oferty za rażąco niską, wzywa Wykonawcę do wyjaśnień wyliczenia ceny oferty.
  7. W przypadku nie złożenia przez Wykonawcę wyjaśnień, o których mowa powyżej, Zamawiający odrzuci ofertę tego Wykonawcy.

 

Rozdział 10

Termin i sposób złożenia oferty

 

  1. Wykonawca składa ofertę zgodnie ze wzorem Formularza ofertowego (załącznik nr 5). Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:
  2. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału i braku podstaw do wykluczenia z postępowania zakupowego, zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3
  3. wykaz osób, zgodnie z załącznikiem nr 4
  4. pełnomocnictwo – jeśli jest wymagane
  5. Termin składania ofert: 12 lutego 2024 r. do godz. 10.00.

Za termin złożenia oferty liczy się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego, nie zaś data nadania listu.

  1. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Oferta na remont zabytkowej dzwonnicy i kościoła p.w. św. Wawrzyńca w Dolistowie Starymnie otwierać przed 12 lutego 2024 r. godz. 10.00”.
  2. osobiście w siedzibie/kancelarii Parafii pod adresem: Dolistowo Stare 92,
    19-124 Jaświły, gmina Jaświły
  3. listownie na adres Parafii: Dolistowo Stare 92, 19-124 Jaświły, gmina Jaświły
  4. Osoba podpisująca ofertę w imieniu Wykonawcy musi być upoważniona do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku gdy prawo do reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów (np. CEIDG, KRS) należy wraz z ofertą przedłożyć odpowiednie pełnomocnictwo.
  5. Wszelkie kopie dokumentów składane w postępowaniu muszą być poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę/osobę upoważnioną.
  6. W przypadku otrzymania oferty niekompletnej (niezawierającej wszystkich wymaganych dokumentów/załączników) Zamawiający wezwie Wykonawcę do uzupełnienia oferty o wymagane dokumenty w wyznaczonym terminie.
  7. W przypadku braku uzupełnienia dokumentów, o którym mowa powyżej, Zamawiający odrzuci ofertę tego Wykonawcy.

 

Rozdział 11

Zawarcie umowy z Wykonawcą

 

  1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze umowy, stanowiącym załączniki nr 6 do niniejszego zapytania ofertowego
  2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
  3. Przed zawarciem umowy Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu aktualną polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia swojej działalności.
  4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie wskazanym we wzorze umowy.
  5. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności zachowania formy pisemnej.

 

 

ZATWIERDZAM

Ks. Proboszcz


Krzysztof Maliszewski

 

 

Załączniki:

załącznik nr 1 – Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU)

załącznik nr 2 – oświadczenie dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu zakupowym

załącznik nr 3 – oświadczenie dot. braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu

załącznik nr 4 – wykaz osób

załącznik nr 5 – Formularz oferty

załącznik nr 6 – wzór umowy