Jaświły, dnia 06 kwietnia 2018 roku
OGŁOSZENIE
WÓJTA GMINY JAŚWIŁY
dotyczące zasad dofinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu
z terenu gminy Jaświły w 2018 roku
Wójt Gminy Jaświły informuje o przystąpieniu do tworzenia listy osób ubiegających się o dofinansowanie w 2018/2019 roku przedsięwzięć polegających na usuwaniu azbestu z terenu gminy Jaświły. Dofinansowanie będzie realizowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a jego wysokość zależeć będzie od przyznanej dotacji.
Dofinansowaniem będą objęte zadania związane z :
- demontażem pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest,
- zbieraniem i transportem odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia
- unieszkodliwianiem lub zabezpieczaniem odpadów zawierających azbest
Wysokość dotacji może wynieść do 100 % kosztów kwalifikowanych.
Wykonawcą w/w zadań będzie firma wybrana przez tutejszy Urząd w drodze przetargu, która na zlecenie Urzędu będzie dokonywać demontażu i/lub wywozu zdemontowanych odpadów azbestowych i ich unieszkodliwiania. Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
W związku z powyższym osoby planujące wymianę pokryć dachowych zawierających azbest w roku 2018/2019 proszone są o złożenie w Urzędzie Gminy Jaświły (w sekretariacie, bądź w Referacie Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej -pokój nr 1) w terminie do 20 kwietnia 2018 roku stosownego wniosku. Wzór wniosku dostępny jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Jaświły http://bip.ug.jaswily.wrotapodlasia.pl/ w zakładce ochrona środowiska oraz w pokoju nr 1.
Wszelkie informacje dotyczące zasad dofinansowania prac związanych z usuwaniem azbestu można uzyskać w pokoju nr 1 tutejszego Urzędu, tel. 85 727 80 11 w godzinach pracy.
WÓJT
mgr inż. Jan Joka